26 stycznia 2020

&166 Lindsay Harrel "Oddać serce" - RECENZJA.!

Hej kochani.!

   Jak Wam mija ta szara i smutna niedziela? Mi dobrze. Nie śpię od 4:15 rano, napisałam kilka recenzji, nadrobiłam czytelnicze zaległości, więc pomimo brzydkiej pogody za oknem u mnie pozytywnie. ;) Póki co mam odpoczynek od szkoły, ponieważ mamy przerwę między semestrami, więc mogę się skupić na czytaniu, pisaniu recenzji i publikowaniu ich dla Was. Więc serdecznie zapraszam. Miłego czytania!


Autor: Lindsay Harrel

Tłumaczenie: Renata Czernik

Tytuł: Oddać serce

Oryginalny tytuł: The Heart Between Us: Two Sisters, One Heart Transplant and a Bucket List

Wydawnictwo: DREAMS

Data wydania: 10 września 2019 rok

Ilość stron: 367

Gatunek: Literatura obyczajowa, Romans

Opis książki!

   Megan Jacobs od zawsze marzyła o zdrowym sercu. Całe dzieciństwo spędziła w szpitalach, podczas gdy jej siostra bliźniaczka, Crystal, uprawiała sporty, podrywała chłopaków i dobrze się bawiła. Niestety nawet przeszczep nie pomógł Megan czerpać z życia garściami. Teraz pracuje jako pomocnik biblioteczny i mieszka z rodzicami, marząc o przygodzie, którą przeżyje "gdy tylko poczuje się lepiej".

   Kiedy otrzymuje pamiętnik swojej dawczyni serca - wraz z listą rzeczy do zrobienia przed śmiercią - postanawia zdobyć się na odwagę i spełnić marzenia nastolatki. Crystal chce dołączyć do niej z własnych powodów, ale Megan z radością przyjmuje jej propozycję jako okazję do naprawienia ich wątłej relacji.

   Zwiedzając niezwykłe miejsca rozsiane po całym świecie, siostry wyruszają jednocześnie w głąb siebie, a "żyć naprawdę" może się okazać o wiele większym wyzwaniem niż trudy podróży.

Moja recenzja!

   Poznajemy Megan Jacobs, kobietę, która przeżyła przeszczep serca i chce zacząć nowe życie. Niestety. Odkrywa, że wyjście ze strefy komfortu i bezpieczeństwa wcale nie jest takie łatwe.

   Wszystko się zmienia, gdy w jej ręce trafia pamiętnik dziewczyny, której Megan ma serce. A w nim lista rzeczy nastolatki, które chciała zrobić przed śmiercią. To motywuje kobietę do ruszenia w świat i przeżycia tego o czym zawsze marzyła. A pomagać jej w tym będzie siostra bliźniaczka, która ma swoje osobiste powody, aby wyruszyć w tą podróż.

   Książka naprawdę przyjemnie i szybko się czyta. Historia jest tak pokierowana, że nawet nie zorientowałam się, że zbliżam się do końca powieści. Bohaterowie również dobrze wykreowani, przejrzyści. Minusik trochę za fantazję autorki. Ponieważ historia, którą przedstawiła, mogłaby się przydarzyć każdemu. Owszem. Ale jakoś nie wydaje mi się, aby osoba, tak jak nasza główna bohaterka, która ma lęk przed światem dzięki pamiętnikowi dawcy zmienia od tak swoje podejście. Dla mnie to było lekko naciągane, ale też rozumiem, że to tylko książka. ;) Do tego trochę nie pasuje mi okładka do tej historii. Może się czepiam szczegółów, ale jak na książkę o takiej tematyce jest dla mnie zbyt różowa i "cukierkowa". Nie przeczę, że jest śliczna, ale bardziej pasuje do jakiegoś typowego romansu niż to książki tak naprawdę podróżniczej.

   Przeszczepy organów, śmierć, czy nieudane przeszczepy to zawsze ciężki temat. Nie każdy potrafi się na to zdecydować czy wpierać kogoś w tej decyzji. Dlatego ja osobiście noszę w portfelu kartę dawcy, że w razie wypadku i mojej śmierci moje organy idą na przeszczepy dla innych ludzi. Moja rodzina o tym wie, mój partner również i całkowicie to rozumieją. Bo jeżeli możemy pomóc to dlaczego nie? Nie koniecznie własnymi organami, ale chociażby oddaniem krwi raz na kilka miesięcy. Nas to nic nie kosztuje, a komuś może uratować życie. Dajcie znać co Wy sądzicie na ten temat. ;)


   Polecam miłośnikom obyczajówek z dramatem w tle. ^^

Pierwsze zdanie w książce: Amy mówi, że aby iść do przodu, muszę przestać kurczowo trzymać się przeszłości.

Ocena książki: 8/10.!

Czytaliście? Macie zamiar?
Dajcie znać w komentarzach. ^^


DZIĘKUJĘ SERDECZNIE WYDAWNICTWU DREAMS ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA TEJ KSIĄŻKI!!!
(Ten fakt nie miał wpływu na moją recenzję!!!)




Buziaki. ;***

P.

6 komentarzy:

  1. Książka na pewno przypadły mi do gustu. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i naprawdę warto przeczytać. ^^
      Buziaki. ;***

      P.

      Usuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym tytule, ale brzmi fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto więc go sobie gdzieś zanotować. ;)
      Buziaki. ;***

      P.

      Usuń
  3. Jeśli będę miała okazję to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej mnie to cieszy. ^^
      Buziaki. ;***

      P.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&223 "Seryjni mordercy" Adrian Bednarek i inni - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: Adrian Bednarek, Max Czornyj, Jan Gołębiewski, Marta Guzowska, Marcel Moss, Marek Stelar, Marcel Woźniak, Łukasz Wroński TYT...