15 lutego 2019

&116 Jo Nesbo "Łowcy Głów" - RECENZJA.!

Hejo. ;)

   Piątek, piątunio w końcu! Już nie mogę się doczekać zaczytanego weekendu jaki się zbliża, a póki co żeby umilić sobie oczekiwanie zapraszam Was na recenzję. 

To nie ból, lecz strach przed bólem zmusza człowieka do uległości.
Jo Nesbo "Łowcy Głów" 

Autor: Jo Nesbo


Tytuł: Łowcy Głów/Hodejegerne


Tłumaczenie: Iwona Zimnicka


Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie


Ilość stron: 219

Gatunek: Thriller, Kryminał


Opis!

Roger Brown uważa się za najlepszego i zarazem najbardziej niedocenianego łowcę głów w Norwegii. Ma zbyt piękną żonę i zbyt drogą willę, dlatego zbyt często musi kraść dzieła sztuki. Kiedy poznaje Clasa Greve, szczęśliwego posiadacza bezcennego obrazu Rubensa, postanawia wykorzystać szansę i zrobić decydujący krok w stronę finansowej niezależności…
Akcja powieści toczy się w świecie finansowej elity i w przestępczym podziemiu. Morderstwa, spektakularne pościgi i oszałamiające tempo zdarzeń. Polowanie na głowy trwa….


Moja recenzja! 

   Roger Black - Jest osobą rekrutującą w firmie "ALFA" najlepszych kandydatów na kierownicze stanowiska. Nigdy się nie myli co do wybieranych osób i klienci zawsze wybierają kandydata, którego poleci najlepszy "Łowca Głów" w swojej branży. Ma również piękną żonę Dianę, która prowadzi galerię sztuki. Ale Roger ma też drugie zajęcie, o którym nikt nie wie. Nawet żona, której mówi wszystko.

Zamknąłem oczy i dziękowałem.
Za to, że nie spłonę żywcem, tylko zwyczajnie umrę z braku tlenu, bo to wcale nie jest najgorsza śmierć.
Mózg po kolei wyłącza obszary, człowiek staje się senny, otępiały przestaje myśleć i wszystkie problemy znikają.
Przypomina to w pewnym sensie wypicie kilka mocnych drinków.
Pomyślałem, że jestem w stanie przeżyć taką śmierć.
Jo Nesbo "Łowcy Głów"



   Jak pisałam wcześniej dałam drugą szansę autorowi książki "Krew na śniegu", która w ogóle nie przypadła mi do gustu.Czy słusznie? Jak najbardziej. Roger Brown zabiera Nas do swojego świata rozmów kwalifikacyjnych, walk o stołek na najwyższe miejsce. Jest to naprawdę emocjonująca podróż, ponieważ przez biurowe życie głównego bohatera przeplata się również inna historia. Mroczna i niebezpieczna.

   Styl autora jest treściwy, ale z drugiej strony bardzo przyjemny i lekki w czytaniu. Gabaryty książki także sprzyjają szybkiemu czytaniu i nim się obejrzymy już jesteśmy przy ostatnim rozdziale.


Ocena książki: 9/10.
Data przeczytania: 10 lutego 2019 roku.

Czytałyście? Macie zamiar? Znacie autora?

2 komentarze:

  1. Ja raczej po książkę nie sięgnę, ale cieszę się, że Tobie przypadła do gustu :)

    Pozdrawiam ciepło, Ewelina z redgirlbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka nie dla każdego. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&221 "Wrobiona" C.L. Taylor - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: C.L. Taylor TYTUŁ: "Wrobiona" TŁUMACZENIE: Izabela Matuszewska GATUNEK: Kryminał/Thriller WYDAWNICTWO: Albatros IL...