16 lutego 2019

&118 Barnard Minier "Siostry" - RECENZJA.!

Hej. ;)

   Szał recenzji się nie skończył, więc przychodzę do Was z kolejną. Zapraszam do czytania. ;)

Najpierw zbadała krew, która - obok spermy - zawiera najwięcej DNA,
następnie porównała DNA mitochondrialny,
który znajduje się nie w jądrze komórkowym,
lecz w mitochondriach, z DNA Hugona,
syna Marianne, ponieważ DNA mitochondrialny przechodzi
w stanie niezmienionymi z matki na syna.
Barnard Minier "Siostry"

Autor: Bernard Minier

Tytuł: Siostry/Soeurs

Tłumaczenie: Monika Szewc-Osiecka

Seria: Martin Servaz (Tom 5)

Ilość stron: 368

Wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS

Gatunek: Thriller, Kryminał

Opis książki! 

Maj 1993. Zwłoki dwóch sióstr zostają znalezione na brzegu Garonny. Dziewczyny, ubrane w pierwszokomunijne sukienki, siedziały naprzeciwko siebie przywiązane do drzew. Młody Martin Servaz bierze udział w swoim pierwszym śledztwie. Szybko zwraca uwagę na Erika Langa, autora porywających, pełnych okrucieństwa kryminałów. Zamordowane siostry były fankami Langa, a jedna z jego najbardziej znanych książek nosi tytuł Panna w bieli. Śledztwo zostaje zakończone. Servaza prześladują jednak wątpliwości: czyżby pominęli jakiś istotny element?

Minęło dwadzieścia pięć lat od podwójnego morderstwa. W mroźną noc Erik Lang znajduje zwłoki swojej żony. Śledztwo prowadzi Martin Servaz. Dawne wątpliwości powracają i stają się obsesją komendanta, która nie daje mu spokoju, podobnie jak złowrogi list pisany czarnym atramentem…

Moja recenzja!

   Martin Servaz - młody policjant, który dostaje pierwszą, poważną sprawę jaką jest zabójstwo dwóch sióstr w 1993 roku. Następnie poznajemy tego samego policjanta, ale już nie tak młodego. W roku 2018 znów otrzymuje nietypową sprawę, która go pochłania całkowicie.

   Nigdy wcześniej nie spotkałam się z twórczością Bernarda Miniera, ale za to słyszałam dużo dobrego o Jego książkach. Sięgając po "Siostry" bałam się, że nie połapię się w historii, ponieważ książki tego autora w jakiś sposób się łączą z poprzednimi. Ale na szczęście tak nie było i wszystkie wątki ładnie się łączyły w całość pomimo kilku nawiązań z poprzednich kryminałów.

Nagle zaczął się zastanawiać, ile osób w tym mieście w tej chwili czyta.
Setki? Tysiące? A ile ogląda telewizję lub wpatruje się w wyświetlacze telefonów?
Z całą pewnością nieskończenie więcej.
Czy ci, którzy czytają, są jak dziewiętnastowieczni Indianie skazani na wymarcie 
i zastąpienie przez nową rasę?
Czy na leżą do ginącego starego świata?
Bernard Miner "Siostry"

   W książce poznajemy dwie historie. Jedna z nich rozgrywa się w 1993 roku i dotyczy morderstwa dwóch sióstr, które zostały przebrane w komunijne sukienki i przywiązane do drzewa. Druga ma miejsce 25 lat później w 2018 roku. Mówi o dziwnym włamaniu i tym samym śmierci kobiety przez ukąszenia kilku rodzajów jadowitych węży hodowanych przez jej męża. Obie zbrodnie, pomimo takiego przedziału czasowego, są bardzo podobne. Plus prowadzi je ten sam gliniarz. Pierwszą jako młody 24 letni żółtodziób zaraz po studiach, a drugą już jako 49 letni kapitan. Główny bohater Martin Servaz.

   Książka bardzo mi się podobała, ale z drugiej strony miała jeden mały minus, do którego muszę się przyczepić.

   Dobrze opisana historia dwóch morderstw, w których autor nie oszczędził drastycznych szczegółów. Postacie jak żywe i dopracowane, że były prawie jak żywe osoby. Język również dostatecznie lekki, ale tutaj właśnie znalazłam jeden minus. A tym minusem (jak dla mnie) były francuskie nazwy miast, rzek i innych miejsc, które mi osobiście utrudniały czytanie tego kryminału. Ale tak to nic innego do zarzucenia tej książce nie mam. Dobry, treściwy i mroczny kryminał - pasjonatom tego gatunku na pewno przypadnie do gustu

Ocena książki: 9/10.
Data przeczytania: 16 lutego 2019 roku.

ZA PRZECZYTANIE KSIĄŻKI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU DOM WYDAWNICZY REBIS!
(Ten fakt nie miał wpływu na moją recenzję!)


Czytałyście? Macie zamiar?

Pozdrawiam. ;**

P.

10 komentarzy:

  1. Lubię takie kryminały i wydaje mi się, że ten też trafi w mój gust. Chętnie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, bo naprawdę warto. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  2. Ja przygodę z Minierem rozpoczęłam od części pierwszej - Bielszy odcień śmierci. Fragmentu Sióstr słuchałam - fragment audiobook-a - na Youtube :) Na pewno do nich dobrnę :) Przez kolejne części :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę też się zabrać za poprzednie części. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  3. Nie czytałam, ale mam zamiar.
    Patrząc po opiniach to dobrze byłoby zacząć całą serię od początku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i ja żałuję, że tego nie zrobiłam. Ale nic straconego. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  4. Lubię takie historie. Chętnie zapisuję na listę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam w planach tej książki :)

    Pozdrawiam ciepło, Ewelina z redgirlbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto dodać do stosiku. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&220 "Moc" Anna Lewicka - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: Anna Lewicka TYTUŁ" "Moc" TŁUMACZENIE: - GATUNEK: Romans WYDAWNICTWO: Jaguar ILOŚĆ STRON: 357 SERIA: "Tr...