3 stycznia 2017

&072 Agnieszka Lingas-Łoniewska "Szukaj mnie wśród lawendy. Zuzanna. Tom I." - RECENZJA.!

Witajcie w Nowym Roku moje mole książkowe.! ;D

   Jak po Sylwestrze? Głowa bolała i nogi od tańczenia? Ja się wybawiłam, ale na szczęście nic mnie nie bolało na drugi dzień. ;) Przed nami Nowy 2017 Rok i wiele książek do przeczytania w nim. i tego Wam życzę przede wszystkim. Mega zaczytanego roku. Ale też spełnienia wszystkich marzeń i utrzymania się w Noworocznych Postanowieniach. :***** Ja zaczęłam ten rok od bardzo fajnej książki, którą przeczytałam wczoraj i serdecznie zapraszam Was teraz na jej recenzję. ;)

Zasnęła, czując uspokajające bicie jego serca,
które przecież było cale jej.
Agnieszka Lingas-Łoniewska "Szukaj mnie wśród lawendy. Zuzanna. Tom I"


Autor: Agnieszka Lingas-Łoniewska

Tytuł: Szukaj mnie wśród lawendy. Zuzanna. Tom I. (Tom 1)

Seria: Szukaj mnie wśród lawendy 

Wydawnictwo: Novae Res

Ilość stron: 228

Gatunek: Literatura kobieca, Literatura piękna

Opis książki: Piękna Dalmacja Południowa, malowniczy Półwysep Pelješac, trzy siostry, trzy historie, trzy miłości.

Czy można zapomnieć o zdradzie i niespełnionych obietnicach? Mówi się, że każdy zasługuje na drugą szansę, ale czy takim dobrodziejstwem Zuzanna obdarzy Roberta? Nie tak łatwo przecież zamknąć karty przeszłości i napisać nową opowieść o wspólnym życiu.

Zuzanna to pierwszy tom historii trzech kobiet w gorących chorwackich klimatach. Opowieść o tym, jak łatwo i szybko można zniszczyć wszystko, co w życiu najcenniejsze i jak trudno potem to odzyskać.

Moja recenzja!
   Zuzanna Skotnicka - jest dyrektorem w dużym koncernie farmaceutycznym. Pracuje w nim od 8 lat. Ma 33 lata i żyje tylko firmą przez co nie ma żadnego życia osobistego. Jest lojalna, bezkompromisowa i "ostra" w życiu zawodowym jak i prywatnym. W firmie nosi przezwisko "Żyleta", wymyślone przez jej współpracowników, ale nie bierze go do siebie jako obraźliwe. Została zraniona 16 lat temu przez mężczyznę, o którym myśli do tej pory i dlatego jej kontakty z płcią przeciwną ograniczają się do jednorazowego seksu. 
   Zofia Skotnicka - siostra bliźniaczka Zuzanny. Ma męża Adama i dwójkę dzieci: czternastoletniego Jacka i trzynastoletnią Agatę. Nie pracuje, zajmuje się domem i rękodziełem dzięki któremu często pomaga charytatywnie czworonogą. Niby ma szczęśliwe małżeństwo, ale cały czas czuje, że coś jej ucieka i nie może odkryć co to jest. 
   Gabrysia Skotnicka - najmłodsza z trzech sióstr. Ma 30 lat i sama wychowuje syna Dario. Prowadzi swój salon masażu u przyjaciela w hotelu. Jest po nieudanym związku z Ivo, Chorwatem i ojcem jej syna. 
   Robert Jakubowski - nowy programista w firmie Adama. Ma piętnastoletnią córkę Basię i wychowuje ją sam. Jej matka Ewa mieszka w Niemczech i czasami odwiedza córkę.

- Nie ma ludzi niezastąpionych.
- Są. Na cmentarzu. Zuza, chcę się z wami zobaczyć, wielka trójca znowu razem, czy nie byłoby to cudowne?
- Byłoby, ale...
- Szalone piżama-party, wino do rana, pyszne sery, oliwki, płyta Abby na cały regulator, no powiedz, czy nie warto rzucić wszystkiego i przyjechać do mnie?
- Gabi, ale...
- Ale jeszcze skoczyłybyśmy do Dubrownika, znowu weszłybyśmy na mury, teraz nie ma tak dużo turystów.
- Przecież...
- No przecież, że to fantastyczny pomysł. Adam będzie bawił się ze swoimi pracownikami, ja wezmę wolne i poświęcę te marniutkie pięć dni tylko moim ukochanym siostrzyczką.
- Gdyby to...
- Gdyby to ode mnie zależało, potrzymałabym was z miesiąc, ale muszę się zadowolić tym marnym ochłapkiem.
- Jezu...
- Nie wyzywaj! Pakuj się, gol pachy i nogi, nie wiesz co cię czeka na chorwackiej plaży! - Gabi krzyknęła i rozłączyła się, wiedząc, że najlepszą metodą na siostrę jest nie dać jej dojść do głosu.

   Gabrysia wraz ze swoim szwagrem Adamem wpada na pomysł, aby swoje starsze siostry ściągnąć do siebie do Chorwacji na 5 dniowy urlop. W tym samym czasie Adam zabiera Roberta i kilku innych współpracowników również do Chorwacji na wyjazd służbowy i tym samym łączy go z planem Gabrysi.
   Zuzanna na miejscu spotkania ekipy wyjazdowej odkrywa, że Robert to mężczyzna, który zranił ją 16 lat temu. On również jest zdenerwowany z powodu tego spotkania, ale z tego powodu, że ma jej wiele do powodzenia i wyjaśnienia względem ich historii z przed lat.

Bo wszystko, co masz, to ty sama, twoje życie, rodzina i może...
Może spotkasz jeszcze kogoś, kto będzie chciał być częścią twojej codzienności.
A jeśli nie, trudno.
Poradzisz sobie.
Tylko po prostu nie zapominaj o kimś niezmiernie ważnym.
O sobie samej.

   Pani Agnieszka znowu mnie nie zawiodła. Książkę pochłonęłam w niecałe 4 godziny. Historia jest wartka, ale nie cierpią na tym opisy sytuacji i bohaterów. Dużo czcionka i przyjemny styl pisania też pomaga w szybkim przeczytaniu tej lektury.
   Na pierwszym planie mamy oczywiście historię miłosną, ale nie zabraknie też dużego poczucia humoru w rozmowach trzech sióstr.
   Ciekawe jest też to, że nie czytamy historii tytułowej bohaterki Zuzanny, ale jest ona też przeplatana historiami jej dwóch sióstr.
    Cieszę się, że kolejna książka mojej ulubionej autorki za mną. Ciekawa, miła lektura warta uwagi. Polecam na wieczór przy herbacie pod ciepłym kocem. ;)

Choćby miało trwać tylko moment, to przecież z takich momentów składa się to,
co nazywamy życiem.
Nasza bytność na tym świecie jest niczym innym, jak sumą takich ułamków radości,
które należy pielęgnować i przypomnieć sobie o nich,
kiedy tylko znajdziemy ku temu sposobność.

Ocena: 8/10

Data przeczytania: 1 stycznia 2017 rok

A Wy czym zaczęłyście Nowy Rok? Mam nadzieję, że tak dobrze jak ja. Czekam na Wasze komentarze. ;)

Szukaj mnie wśród lawendy. Zuzanna. Tom I. | Szukaj mnie wśród lawendy. Zofia. Tom II. |
Szukaj mnie wśród lawendy. Gabriela. Tom III.

Buziaki. ;**

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&221 "Wrobiona" C.L. Taylor - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: C.L. Taylor TYTUŁ: "Wrobiona" TŁUMACZENIE: Izabela Matuszewska GATUNEK: Kryminał/Thriller WYDAWNICTWO: Albatros IL...