25 listopada 2019

&153 Yoav Blum "Zakochany przez przypadek" - RECENZJA.!

Hejko. ;)

   Jak tam u Was? Ja walczę z sennością przez tą pogodę i zaraz idę robić obiad. Ale przed tym zapraszam Was na recenzję dość ciekawej książki. ;)


Autor: Yoav Blum

Tłumaczenie: Sylwia Murawska

Tytuł: Zakochany przez przypadek

Oryginalny tytuł: The Coincidence Makers

Wydawnictwo: Albatros

Ilość stron: 304

Gatunek: Literatura Piękna

Opis książki!

W tej powieści nie ma miejsca na przypadek. Wszystko, co w niej znajdziecie, zostało starannie zaplanowane, a każde działanie profesjonalnie wykonane przez wykwalifikowanego agenta.

Po przeczytaniu tej książki nigdy więcej nie spojrzycie na zbieg okoliczności w ten sam sposób.

A jeśli rozlany drink, spóźnienie na pociąg lub znalezienie na chodniku kuponu na loterię nie jest dziełem przypadku? A jeśli to część większego planu? A jeśli nie ma czegoś takiego jak przypadkowe spotkanie? A jeśli ludzie, których nie znamy, kształtują nasze przeznaczenie? A może nawet planują losy świata?

Troje pozornie zwyczajnych ludzi, nazywanych kreatorami przypadków, Guy, Emily i Eric, pracuje dla tajnej organizacji pozorującej zbiegi okoliczności. To, co reszta świata odbiera jako wypadki losowe, to w rzeczywistości starannie zaplanowane akcje, które mają zainicjować znaczące zmiany w życiu ich celów – naukowców stojących u progu przełomowych odkryć, artystów czekających, aż pojawi się wena twórcza, albo po prostu zwykłych ludzi, jak ty czy ja…

Kiedy pewnej nocy Guy otrzymuje misję najwyższej rangi, wie, że będzie to najtrudniejszy i najbardziej niebezpieczny zbieg okoliczności, do jakiego kiedykolwiek musiał doprowadzić. Zwłaszcza że nawet kreator przypadku nie może do końca przewidzieć jego konsekwencji. W końcu niezbadane są ścieżki losu, ludzie mają wolną wolę, a miłość – ogromną moc…

Inteligentna, nieprzewidywalna i pełna emocji powieść – połączenie thrillera i love story.

Moja recenzja!

   A jeżeli to co Nam się przytrafia na co dzień i co nazywamy przypadkiem tak naprawdę nim nie jest?

   O tym właśnie jest ta książka. O ludziach, którzy zawodowo projektują sytuację, aby miały one konkretny odzew w życiu danego człowieka. Który będzie uważał to właśnie za przypadek.

   Przyznam szczerze, że na początku książka mnie nudziła. I to potwornie. Aż bałam się, że jej po prostu nie przeczytam. Nie mogłam się jakoś po prostu w niej odnaleźć. Ale gdy już rozpoczęła się powiedzmy, że główna akacja to nie mogłam się od niej oderwać aż nie przeczytałam ostatniej strony. Dobrze wykreowani bohaterowie, dialogi oraz styl powieści świetnie ze sobą współgrało tworząc naprawdę przyjemną opowieść. Mogę się ewentualnie przyczepić do (jak dla mnie oczywiście) zbyt długich opisów. Ale chyba na tym polega kreowanie przypadków, które czasami mają wpływ na kilka osób jednocześnie.


   Serdecznie polecam, ponieważ po przeczytaniu tej książki na pewno zastanowicie się czy to na pewno tylko i wyłącznie Wy macie wpływ na sytuacje, które Was spotykają. A to dość ciekawe przemyślenie i można również otrzymać dość ciekawe odpowiedzi. ;)

Pierwsze zdanie książki: Popatrzcie na linię czasu.

Ocena książki: 8/10.!

Czytałyście? Zastanawiałyście się czy sytuacje w Waszym życiu to czysty przypadek?
Czekam na Wasze komentarze. ;)


SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ALBATROS ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI!!!
(Ten fakt nie miał wpływu na moją opinię!!!)


Pozdrawiam

P.

8 komentarzy:

  1. Pierwszy raz czytam o tej książce. Niestety fabuła mnie nie zainteresowała, więc minimalne szanse, że kiedyś do mnie trafi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również na początku myślałam, że to książka nie dla mnie. Ale musiałam przeczytać prawie połowę, aby zmienić zdanie.

      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  2. Uwielbiam książki, gdy za czymś nieoczywistym stoją nieznani ludzie. Czy to chodzi o zwykłych oszustów, czy o przypadkach losowych. Ta książka jest z pewnością dla mnie, aczkolwiek obawiam się przydługich opisów.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę. Może te opisy wydają się nie potrzebne, ale warto się przemęczyć. ;)

      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  3. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale jeszcze się zastanowię nad jej lekturą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze przyznać, że zaciekawiła mnie ta książka. Musze o niej pamiętać, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&221 "Wrobiona" C.L. Taylor - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: C.L. Taylor TYTUŁ: "Wrobiona" TŁUMACZENIE: Izabela Matuszewska GATUNEK: Kryminał/Thriller WYDAWNICTWO: Albatros IL...