21 marca 2019

&124 M. A. Bennett "STAGS" - RECENZJA.!

Hej.

   Macie tak czasami, że opuszcza Was energia i chęć do czegokolwiek? Ja tak mam właśnie dzisiaj. Nie czuję satysfakcji z wykonywanej pracy czy innych rzeczy, które robię. Mam zaległe recenzje, pakowanie w domu, bo przeprowadzamy się z partnerem i parę innych rzeczy, które nie są zrobione, a powinny. Wiem, ze to w końcu minie. Że ze wszystkim sobie poradzę, ale w tym momencie mam ochotę tylko usiąść, załamać ręce i się wypłakać. Ale nie mogę. Nie wypada w pracy hehe. A piszę Wam to tutaj i żale się chociaż tego nie lubię, ponieważ mam Was za takich wirtualnych przyjaciół, którzy pomogą nawet w problemach nie dotyczących książki. Oczywiście tu nie szukam porady i pomocy, ale po prostu miałam ochotę się wygadać (wypisać hehe) gdzieś i trochę mi ulżyło. ;) A teraz przechodzimy do rzeczy, o której powinien być post czyli recenzji.

Festina lente. Śpiesz się powoli.
M.A. Bennett "STAGS" 


Autor: M.A. Bennett

Tytuł: STAGS/S.T.A.G.S.

Tłumaczenie: Maciej Potulny

Wydawnictwo: Media Rodzina

Ilość stron: 364

Gatunek: Literatura Młodzieżowa

Opis książki!

Thriller psychologiczny dla młodzieży, rozgrywający się w elitarnej szkole Saint Aidan the Great School [STAGS]. Nastoletnia Greer, która dostała się do ekskluzywnej szkoły tylko dzięki stypendium, ma obawy, czy zdoła się zintegrować z zamożnymi kolegami. Ku swojemu zaskoczeniu, zostaje zaproszona do posiadłości jednego z nich. Dziewiątka młodych ludzi spędza weekend w wiejskiej rezydencji. Szybko okazuje się, że nie jest to jednak zwykłe spotkanie... Jak daleko jest w stanie posunąć się szkolna elita? Wartka akcja, wyraziste postaci, zagadki i zwroty akcji - intrygujące nawiązanie do "Igrzysk śmierci" i "Szukajac Alaski". 

Moja recenzja!

 Jedno słowo. Okładka. Biel i czerwień w idealnych proporcjach oraz minimalizm to jest coś co ostatnio do mnie mega przemawia. Ale czy treść jest tak samo urzekająca?

   Greer jest nastolatką, która dzięki stypendium dostaje się do elitarnej szkoły STAGS (Saint Aidon the Great School). Nie wie czy sobie poradzi, ponieważ szkoła różni się od jej poprzedniej uczelni. STAGS jest zatrzymana w czasie. Jakby technologia w ogóle do niej nie dotarła. Nie używa się telefonów, nie ogląda telewizji, ani nie ma się dostępu do Internetu. Greer jest odludkiem, nie może jakoś się wpasować w elitarne środowisko. Ale pewnego dnia wszystko się zmienia. Dziewczyna otrzymuje zaproszenie na weekend w Langross Hall w Cumberlandzie. Nawet nie wie jak przyjęcie tego zaproszenia zmieni jej podejście do ludzi, ale też całej szkoły.

   Ja do thrillerów młodzieżowych podchodzę z niewielkimi wymaganiami. Bo nie chcę się zawieść, a miło spędzić czas przy lekturze. I tak było. Bardzo dobry pomysł na historię, trochę brutalności i dziwne rzeczy, które dzieją się wokół bohaterki. Nie jest to jednak książka idealna. Wkurzała mnie czasami głupota Greer i ufanie wszystkim wokół jak dziecko. Dziwne podejście w różnych sytuacjach. Ale to są minusiki, które nie są dość ważne. Styl, okładka, historia i mamy dobrą książkę. ;) I zakończenie. Zupełnie go nie przewidziałam i za to też ogromny plus jak dla mnie.

Pierwsze zdanie książki: Wygląda na to, że zamordowałam człowieka.

Ostatnie zdanie książki: Mogłam im powiedzieć, że ostatnie słowa Henry'ego de Warlencourta były absolutną, totalną i niezaprzeczalną prawdą.

Ocena książki: 8/10.

Data przeczytania: 20 marca 2019 rok.

ZA PRZECZYTANIE KSIĄŻKI DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU MEDIA RODZINA!
(Ten fakt nie miał wpływu na moją ocenę książki.)
 
 


Pozdrawiam. ;**

P.

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam thrillery młodzieżowe, więc tym bardziej zapisuję książkę na listę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zapowiada się ciekawie, więc chętnie się z nią zapoznam ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, też mam tak czasami, więc rozumiem Cię całkowicie. Ale też zapewniam, że to minie! :)
    Książki jestem bardzo ciekawa i mam ją w planach, bo czytałam już naprawdę najróżniejsze opinie o niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o tym i tego się trzymam, a książkę naprawdę warto przeczytać. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  4. Właśnie szukam jakiejś odskoczni od moich ukochanych romansów. Z reguły nie sięgam po thrillery, więc nie mam żadnych wymagań i myślę, że może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś czuję, że tak będzie. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  5. "Thriller psychologiczny", tyle wystarczyło, żebym postanowiła przeczytać tę książkę :D
    Co do Twojej oceny to książka idealna chyba nie istnieje; zawsze się znajdą małe minusiki, a bohaterka... cóż ma poradzić, że autorka ją taką stworzyła ;)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, jeśli kiedyś znajdę idealną książkę w 100% to będzie cud hehe. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  6. W powieściach młodzieżowych główne bohaterki zazwyczaj są naiwne, taki o stereotyp, który autorzy powielają. Też mnie to denerwuje, dlatego coraz rzadziej sięgam po powieści młodzieżowe. Z drugiej strony thriller psychologiczny brzmi bardzo ciekawie i sama okładka zachęca... No zobaczymy, może kiedyś wpadnie w moje ręce ta ksiazka.
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale szczerze nie rozumiem po co powielają ten stereotyp skoro wszystkich on drażni. A książkę warto przeczytać z czystej ciekawości. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&221 "Wrobiona" C.L. Taylor - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: C.L. Taylor TYTUŁ: "Wrobiona" TŁUMACZENIE: Izabela Matuszewska GATUNEK: Kryminał/Thriller WYDAWNICTWO: Albatros IL...