26 marca 2019

&125 Janina Lesiak "Eleonora z Hasburgów Wiśniowiecka. Miłość i korona" - RECENZJA.!

Hejko. ;)

   Zaraz koniec marca, boziu jak ten czas leci. Przed chwilą był początek roku 2019, a już mamy wiosnę. Ale to dobrze. Więcej słońca to więcej energii do czytania i pisania recenzji. ;) Dziś Waś zapraszam na króciutkie streszczenie książki.


Autor: Janina Lesiak

Tytuł: Eleonora z Hasburgów Wiśniowiecka. Miłość i korona

Wydawnictwo: Wydawnictwo MG

Ilość stron: 300

Gatunek: Biografia

Opis książki! 

Bywa, że kobieta musi wybierać między obowiązkiem, stanowiskiem, władzą a miłością... W przypadku królowej taki wybór wydaje się oczywisty, bo cóż może być ważniejszego od korony? A jednak Eleonora z Habsburgów Wiśniowiecka udowadnia, że kto umie kochać prawdziwie może się spodziewać nagrody, bo miłość jest szczodra i potrafi wynagrodzić tych, którzy jej wiernie służą. Królowa Eleonora to kolejna bohaterka cyklu opowieści o polskich władczyniach, które przypomina Janina Lesiak. Niezwykła, lojalna, uczciwa i mądra; zasługuje na pamięć i sympatię, choć na Zamku Królewskim w Warszawie, gdzie mieszkała przez trzy lata, nie ma po niej śladu. A ponieważ wyjątkowe kobiety nadają życiu smak i urodę, trzeba się od nich uczyć rozumu, odwagi, charakteru, piękna i wdzięku. Eleonora z Habsburgów Wiśniowiecka jest świetną nauczycielką; wystarczy tylko jej posłuchać... Przyjaciel królowej, biskup Andrzej Trzebicki mówił o niej: Pisklę przedzierzgnęło się w łabędzicę. Teraz, to dojrzała kobieta, rozwinęła się, nawet chyba trochę urosła?... Zachowała wdzięk dziecka, ale połączyła go z powagą matrony, co daje niezwykłą implikację. Nadal jest giętka i lekka, jednak już umie trzymać się prosto, zna swą wartość i wymaga szacunku. Jest urocza i dostojna, stateczna i wesoła, ale głównie jest niezłomna w swej wierności dla męża i króla. To należy w niej najbardziej cenić.

Moja recenzja! 

   Nie czytam takich książek, nie ciekawią mnie, ale jednak się skusiłam. Właściwie zaciekawił mnie sam tytuł. To jest typowa książka opisująca życie danej królowej, jej wzlotów, wyborów i przekonań.
Eleonora z Hasburgów jest 17 letnią dziewczyną, gdy wychodzi za Michała Wiśniowieckiego i tym samym łączy Austrię z Rzeczpospolitą. Jest młoda, piękna, dobra i ufna. Idealna królowa. Chętna pomóc wszystkim.

    Byłam bardzo zdziwiona, bo naprawdę wciągnęła mnie ta książka. Opis życia młodej Eleonory tak mnie wciągnął, że nawet nie uciekałam w inne książki, aby od niej odpocząć. Więc dlaczego tak niska ocena z mojej strony? Ponieważ to nadal opis typowo historyczny, których ja po prostu nie trawię. Zbyt dużo nazwisk, opisów i łączeń między różnymi władcami. To mnie troszkę odpychało. 

   Ale ogólnie polecam jako fajna książka, z której można się ciekawych rzeczy dowiedzieć. ;) 

Pierwsze zdanie książki: Ach, jak bezcenna, pożądana i oczekiwana jest miłość!

Ostatnie zdanie książki: Zapytajcie Eleonorę...

Ocena książki: 6/10.

Data przeczytania: 26 marca 2019 roku.

ZA PRZECZYTANIE KSIĄŻKI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU MG!
(Ten fakt nie miał wpływu na moją opinię.)


Pozdrawiam. ;***
P.

6 komentarzy:

  1. Nie przepadam za takim gatunkiem, więc sobie odpuszczę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystko jest dla każdego. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń
  2. Czasem sięgam po takie książki, więc możliwe, że dam jej szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jakie są Twoje wrażenia. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      www.zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com

      Usuń
  3. Czasem lubię sięgnąć po takie książki więc myślę że kiedyś ją przeczytam :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto sięgnąć po jakąś biografię. ;)
      Pozdrawiam. ;**

      P.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&220 "Moc" Anna Lewicka - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: Anna Lewicka TYTUŁ" "Moc" TŁUMACZENIE: - GATUNEK: Romans WYDAWNICTWO: Jaguar ILOŚĆ STRON: 357 SERIA: "Tr...