22 maja 2019

&133 B.A Paris "Pozwól mi wrócić" - RECENZJA.!

Hejka.! ;)

   Znów pogoda nie dopisuje (przynajmniej u mnie). Szaro, buro i deszczowo za oknem to idealna pogoda na przeczytanie jakiegoś dobrego kryminału czy thrillera. I z tym drugim właśnie dzisiaj do Was przychodzę. Zapraszam do przeczytania recenzji. ;)


Autor: B.A. Paris

Tytuł: Pozwól mi wrócić/Bring Me Back

Tłumaczenie: Magdalena Koziej

Wydawnictwo: Albatros

Ilość stron: 319

Gatunek: Thriller

Opis książki!

Powieść autorki bestsellerowych thrillerów „Za zamkniętymi drzwiami” oraz „Na skraju załamania”.

Fin i Layla, młodzi i nieprzytomne w sobie zakochani, wyjeżdżają na wakacje do Francji. W drodze zatrzymują się w nocy na parkingu i kiedy Fin wraca z toalety, jego dziewczyny nigdzie nie ma. Fin opowiada policji, o tym, co zdarzyło się tej nocy. Są tacy, co nie wierzą w jego wersję i podejrzewają go o najgorsze. Nawet po latach. I tylko Fin wie, że nie powiedział policji całej prawdy. 

Po dziesięciu latach zaczyna jeszcze raz – w innym miejscu, z inną kobietą. I tak się akurat złożyło, że jest nią siostra jego zaginionej dziewczyny. Kiedy się zaręczają, Fin dostaje telefon. Ktoś z jego przeszłości widział Laylę. Ktoś podrzuca znaki kojarzące się jednoznacznie z Laylą. Ktoś wysyła mu maile, które doprowadzają go na skraj szaleństwa. Fin zaczyna podejrzewać wszystkich i coraz bardzie wierzy w to, że jego dawna ukochana żyje. I że jest bliżej, niż mu się wydaje.

Moja recenzja!

   Nie wiem czy Wy też tak macie, ale ja gdy czytam kryminał lub thriller próbuję odgadnąć kto jest winny. Tylko poznaje głównych bohaterów i już kombinuje. Czasami trafiam, a czasami nie. Jak było w przypadku książki autorstwa B.A. Paris?

   Poznajemy Finna, Mężczyznę, który ma dobrą pracę, piękną narzeczoną i cudowne życie. Ale ma również mroczną przeszłość. Dwanaście lat temu ze swoją, wtedy obecną dziewczyną, Laylą, wyjeżdża na wakacje do Francji. W drodze powrotnej ona nagle niepostrzeżenie znika. Przynajmniej tak Finn zeznał na policji. Ale jak było naprawdę?

   Gdy po tych dwunastu latach już nie chłopak, a mężczyzna próbuje sobie na nowo ułożyć życie z nową kobietą, Layla wraca. Albo ktoś ją udaje, aby namieszać Finnowi w głowie i życiu.


   Opis książki nakreśla nam trochę czego możemy się spodziewać, ale pozostawia tą tajemniczość. Mamy faceta i zaginiecie w tle. Od razu nasuwa się pytanie, czy ona naprawdę tak po prostu zniknęła? B.A. Paris tak połączyła wątki i bohaterów, że pomimo usilnych starań nie odgadłam zakończenia póki do niego nie dotarłam. Książkę mamy osadzoną w teraźniejszości, ale i cofamy się do sytuacji z przed dwunastu lat. Świetnie spaja to całą historię głównego bohatera. Ja serdecznie polecam, bo książka jest świetnie napisana. Nie mogłam się oderwać od niej. ;)

Pierwsze zdanie książki: Wracaliśmy właśnie z nart w Megeve.

Ostatnie zdanie książki: Najbardziej jednak dręczy mnie ta oto myśl: gdybym naprawdę kochał Laylę, na pewno wszędzie bym ją rozpoznał.

Ocena: 10/10

ZA PRZECZYTANIE KSIĄŻKI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ALBATROS!
(Ten fakt nie miał wpływu na moja opinię.)


Buziaki. ;**

P.

4 komentarze:

  1. O proszę, akurat niedawno też zamieszczałam opinię o tej książce, ale zupełnie odmienną;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile czytelników, tyle opinii. ;) Na pewno przeczytam.

      Pozdrawiam. ;**
      P.

      Usuń
  2. Czytałam tę książkę i chodź dopatrzyłam się w niej kilku mankamentów, to jednak, w ostatecznym rozrachunku uważam, że warto ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&221 "Wrobiona" C.L. Taylor - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: C.L. Taylor TYTUŁ: "Wrobiona" TŁUMACZENIE: Izabela Matuszewska GATUNEK: Kryminał/Thriller WYDAWNICTWO: Albatros IL...