22 czerwca 2023

&204 "Uczynkiem i zaniedbaniem" Mariusz Kanios - RECENZJA.!

 Hej. ^^


Przed pierwszą randką nikt nie myśli o seksie,

a przed drugą już tylko o tym.



AUTOR: Mariusz Kanios

TYTUŁ: "Uczynkiem i zaniedbaniem"

TŁUMACZENIE: -

GATUNEK: Kryminał/Thriller

WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Piąte Marzenie

SERIA: Komisarz Zuzanna Nowacka (Tom 1)

ILOŚĆ STRON:272

Opis Książki.!

Z domu dziecka pod Sandomierzem znika siedmioletni Szymek. Policja przeczesuje okolicę, a w tym samym czasie u księdza Piotra spowiada się mężczyzna. Wyznaje, że ma związek z zaginięciem chłopca i zamierza zabić człowieka. Duchowny chciałby pomóc dziecku, ale w taki sposób, by nie złamać tajemnicy spowiedzi. Śledczy nie wierzą księdzu, który mówi, że jest niewinny, choć niczego nie wyjaśnia.
Nad sprawą pracuje Zuzanna Nowacka, młoda policjantka. Przysłana z Warszawy do pomocy lokalnej policji, ma świeże spojrzenie na sprawę, nietuzinkowe pomysły, oraz świetny zmysł śledczy. Czy to wystarczy? Czas ucieka, morderca wciąż działa…

To dobrze napisana powieść kryminalna z trudnym do przewidzenia ciągiem zdarzeń…


Moja Recenzja.!

   Zaginął chłopiec, Szymek, z domu dziecka pod Sandomierzem. Wszyscy myślą, że uciekł. Do czasu. W tym samym czasie do pobliskiej parafii przychodzi wyspowiadać się mężczyzna. Trafia na księdza Piotra i wyjawia mu, że wie co się stało z chłopcem i również, że zabił człowieka. Ksiądz Piotr chce pomóc policji, ale nie może przez tajemnicę spowiedzi. Przez to zostaje w pewnym momencie głównym podejrzanym o porwanie siedmioletniego chłopca z racji śladów prowadzących do jego parafii. 

   Sprawę prowadzi Zuzanna Nowacka, młoda pani komisarz, która została przysłana z Warszawy, aby spojrzała na sprawę "świeżym okiem". Tylko ona nie wierzy w winę młodego księdza, ale czy da radę sama to udowodnić? Że ktoś inny jest  porywaczem i najprawdopodobniej też mordercą?

   Książkę przeczytałam z polecenia samego autora. Nawet nie wiedziałam, że to pierwszy tom trylogii i w sumie, jak mam być szczera, to sama z siebie bym jej nie wybrała na Legimi. Przez okładkę. Tak, głupie, ale u mnie okładka to takie 25% zadowolenia z książki. A ta wydawała mi się nieciekawa i nijaka. Dopiero po wczytaniu się w książkę nabrała sensu i zwróciłam jej honor. 

   Co do samej książki niby mamy standardowy schemat. Porwany chłopiec, tropy prowadzą do parafii, w której jest młody ksiądz. Do przewidzenia, prawda? A jedna nie. Pan Mariusz Kanios nie raz mnie zaskoczył zwrotami akcji, że sama się zastanawiałam co on dalej wymyśli. Naprawdę warto i o nie koniec... Ponieważ są jeszcze dwa tomy. I już nie mogę się doczekać, aż je przeczytam. Serdecznie polecam.


Data Przeczytania: 03/2023

Ocena Książki: 10/10

Tomy Serii.!

Uczynkiem i zaniedbaniem  | Karty zła | Dobry człowiek

Buziaki. ;***

P.

2 komentarze:

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&223 "Seryjni mordercy" Adrian Bednarek i inni - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: Adrian Bednarek, Max Czornyj, Jan Gołębiewski, Marta Guzowska, Marcel Moss, Marek Stelar, Marcel Woźniak, Łukasz Wroński TYT...