29 marca 2020

&172 S.L. Grey "Apartament" - RECENZJA.!

Hej kochani.!

   Jak Wam mija ostatnia niedziela marca? Ja właśnie skończyłam myć naczynia, kuchenkę, wstawiłam pranie i w końcu mogę usiąść i wstawić dla Was kolejną recenzję. Aby umilić Wam czas w domu, bo mam nadzieję, że nie musicie z niego wychodzić tak jak ja i robicie to tylko w wyjątkowych sytuacjach. Tak więc poczytajcie na spokojnie. Miłego czytania!


Autor: S. L. Grey

Tłumaczenie: Joanna Gładysek

Tytuł: Apartament

Oryginalny tytuł: The Apartment

Data wydania: 06 Czerwca 2018 Rok

Wydawnictwo: Czarna Owca

Ilość stron: 304

Gatunek: Kryminał, Thriller

Opis książki!

   Przerażający thriller o małżeństwie, którego życie zmienia się w koszmar. 
   Mrożąca krew w żyłach opowieść o rozpadzie małżeństwa w obliczu traumy.
   Mark, Steph i ich córeczka mieszkają w słonecznym Kapsztadzie. Gdy uzbrojeni napastnicy włamują się do ich domu, rodzina przeżywa traumę, choć fizycznie wychodzą z napadu bez szwanku. Od tej pory nie potrafią już prowadzić normalnego życia, ich codziennością staje się strach. 
   Kiedy przyjaciółka sugeruje im krótkie wakacje, nie zastanawiają się długo. Przez stronę internetową zajmującą się wymianą domów znajdują urzekające mieszkanie w Paryżu. Mark i Steph nie mogą oprzeć się pragnieniu romantycznej ucieczki od codzienności.
   Kiedy przylatują do Paryża, okazuje się, że nic nie jest takie, jak powinno być. Wkrótce stają się świadkami wstrząsającego wydarzenia. Ich małżeństwo stanie pod znakiem zapytania, gdy Mark pokaże swoje prawdziwe oblicze.

Moja recenzja!

   Mark i Steph to szczęśliwe małżeństwo i spełnieni rodzice. Wszystko się zmienia, gdy do ich domu włamują się zamaskowani mężczyźni i burzą ich spokojne życie. Po tej sytuacji całe ich codzienne funkcjonowanie się zmienia, cały czas żyją w strachu, a dni spędzają na nasłuchiwaniu dziwnych dźwięków w domu i wyglądaniu przez okna. Pewnego dnia przyjaciółka Marka doradza im wyjazd za granicę i do tego z wymianą domów przez internet z inną parą. Po wielu kłótniach decydują się na tą wymianę z parą z Paryża. Nie wiedzą jeszcze, że dopiero w mieszkaniu tej pary zobaczą co to znaczy przeżyć prawdziwy horror.

   Książkę zaczęłam czytać w sumie w nocy, gdy mój chłopak poszedł na nocną zmianę do pracy i nie miałam nic lepszego do roboty przed snem. I to był lekki błąd. Będąc sama w mieszkaniu i czytając historię z włamaniem w tle to wyobraźnia mi szalała, a adrenalina nie pozwalała zasnąć. Dlatego plus za sam klimat książki. ;)

   Mark i Steph to rodzina po przejściach. Czułam ich strach i stracone zaufanie do siebie nawzajem przez całą książkę. Drażniły mnie jednak ich, niekiedy, lekkomyślne podejścia do danych sytuacji. Gdzie po takich przeżyciach powinni mieć jakąś nauczkę w kwestii własnego bezpieczeństwa. I również nie współpracowali wzajemnie podczas kryzysów.

   Włamanie, tak jak w przypadku bohaterów tej książki, czy inne traumatyczne przeżycie zawsze pozostawia ślad w człowieku. I pytanie "Dlaczego ja?". Ale moim zdaniem trzeba z nimi walczyć i iść do przodu, a nie non stop sobie wzajemnie wypominać, czego w danej sytuacji nie zrobiłaś/zrobiłeś, a mogłaś/mogłeś. A przede wszystkim uczyć się na tych błędach i nie popełniać i od nowa. A bohaterowie niestety robili to nagminnie. I to trochę odpychało, ale klimat właśnie i opisy danych sytuacji nadrabiały te wzajemne dogryzanie sobie głównych bohaterów.


   Ale to dobry horror. Na jeden wieczór, bo nie jest to obszerna książka. Więc polecam. Ale lepiej nie czytać go, gdy jest się samemu w domu. Zaufajcie mi. ;)

Pierwsze zdanie w książce: Czuję, że wino uderzyło mi do głowy, kiedy wtaczam się do kuchni po kolejną butelkę.

Ocena książki: 8/10.!

Czytaliście? Macie zamiar?
Dajcie znać w komentarzach. :)

Buziaki. ;***

P.

10 komentarzy:

  1. I o to chodzi w thrillerze, żeby odczuwać emocje, poczuć ten dreszczyk czytając o przeżyciach bohaterów. Takich książek jak te zdecydowanie lepiej nie czytać przed snem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, teraz już to wiem. ;)
      Pozdrawiam. ;***

      P.

      Usuń
  2. Bardzo lubię emocjonujące thrillery. To coś dla MNIE, zapisują tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, daj znać jak Tobie się podobał ten thriller. ;)
      Pozdrawiam. ;***

      P.

      Usuń
  3. Super, że to pozycja na jeden wieczór. Tak, jak sama fabuła może by mnie mocno nie zaintrygowała, ale! To, jak wspominasz o emocjach towarzyszących lekturze - jestem na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo mnie to cieszy. ;)
      Pozdrawiam. ;***

      P.

      Usuń
  4. Nie słyszałam o tej książce, ale po Twojej recenzji jestem jak najbardziej do niej przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją przypadkiem odkryłam na Legimi i nie żałuję, że ją przeczytałam. ;)
      Pozdrawiam. ;***

      P.

      Usuń
  5. Nie czytałam, ale skutecznie mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&221 "Wrobiona" C.L. Taylor - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: C.L. Taylor TYTUŁ: "Wrobiona" TŁUMACZENIE: Izabela Matuszewska GATUNEK: Kryminał/Thriller WYDAWNICTWO: Albatros IL...