10 maja 2019

&130 Xavier de Montepin "Dorożka nr 13" - RECENZJA.!

Hejko. :D

   Wiem, że długo mnie tu nie było, ale przeprowadzka na nowe pochłonęła mnie po całości. Załatwianie wszystkie, przewożenie rzeczy, znalezienie dla nich miejsca trochę zajęło. Ale wracam i zapraszam Was na kilka recenzji. ;)



Autor: Xavier de Montepin

Tytuł: Dorożka nr 13

Wydawnictwo: Dreams

Ilość stron: 1136

Gatunek: Literatura Piękna

Opis książki! 

Czy doskonale zamaskowana zbrodnia sprzed dwudziestu lat może ujrzeć światło dzienne?

Książę Jerzy de la Tour-Vaudieu wzbogacił się podstępem. Po pokonaniu wrogości rodziny dziś jest jednym z najbardziej wpływowych ludzi Paryża. W jaki sposób może mu zagrażać córka straconego dawno temu skazańca? A tym bardziej kartka znaleziona w londyńskim hotelu przez spóźnionego podróżnego?

Dziewiętnastowieczna powieść Ksawerego de Montépina to przykład mistrzowsko obmyślanej intrygi, wartkiej akcji pełnej nieoczekiwanych zwrotów i galerii barwnych postaci. Trzyma w napięciu, wzrusza, bawi, urzeka… A przede wszystkim budzi wiarę, że zło nigdy nie zwycięża na zawsze. 

Moja recenzja!

   Przeraziła mnie ta książka. Swoim rozmiarem, bo jednak 1136 stron to dużo. Ale też językiem, którego teraz już się nie używa. Ale przebrnęłam i nie żałuje.

   Jednym z głównych bohaterów książki jest książę Jerzy de la Tour-Vaudieu, który jest bogaty, ale ma też mroczną przeszłość. Od razu mi się nie spodobał. Drażnił mnie swoim charakterem, knuciem na każdym kroku i wyzyskiwaniem ludzi. Ale nie tylko o nim czytamy w tej książce. Mamy bardzo dużo postaci, których historie i życie w jakiś sposób się zazębiają przez zbrodnie, która miała miejsce 20 lat temu.  Czasami gubiłam się w tych postaciach, ale jakoś dotrwałam do końca wiedząc kto jest kim. Chciałabym się rozpisać bardziej o innych bohaterach, ale po ostatniej stronie po prostu niestety zlali mi się w nieodgadnioną całość. 

   Ale książka sama w sobie jest naprawdę dobra i dopracowana. Stąd też jej rozmiary. To co autor nam w nich przekazuje nie dąłby się zamknąć np. w połowie tego co mamy.

   Na pewno książka nie jest dla każdego, ale dla wytrwałych czytelników. Ja cieszę się, że mam ją za sobą i że pięknie się prezentuje na półce. ;)


ZA PRZECZYTANIE KSIĄŻKI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU DREAMS!!!
(Ten fakt nie miał wpływu na moją recenzję!)



Ocena książki: 7/10.

Buziaki. ;**

P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas, który dałeś/dałaś na napisanie komentarza i tym zostawienia po sobie śladu oraz sprawienia mi wielkiej radości. :***

&221 "Wrobiona" C.L. Taylor - RECENZJA.!

 Hej. ;) AUTOR: C.L. Taylor TYTUŁ: "Wrobiona" TŁUMACZENIE: Izabela Matuszewska GATUNEK: Kryminał/Thriller WYDAWNICTWO: Albatros IL...